Για όσους απο εμάς αγαπαμε το ποδήλατο τα σημερινά νεά είναι υπέροχα! Η UCI καταργεί τον περιορισμό ταχύτητας στην κατηγορία JUNIOR και χαλαρώνει τους κανόνες θέσης TT!
 
Οι αλλαγές κανόνων ανοίγουν επιλογές ταχυτήτων και προβλήματα για τους μικρότερους αναβάτες μαζί με μια σειρά από αλλαγές θέσης TT που μπορεί να ισχύουν ή να μην ισχύουν.
 
Επίτροποι και αναβάτες χαίρονται στους δρόμους απόψε με την είδηση ​​ότι η UCI σχεδιάζει να καταργήσει τους απόκρυφους περιορισμούς των ταχυτήτων για την κατηγορία junior. Οι εκκλήσεις για «όχι άλλα roll out» και «12 ταχύτητες για όλους» επιτέλους απαντήθηκαν καθώς έχουν προκύψει νέα ιατρικά στοιχεία που υποδηλώνουν ότι η σχέση μετάδοσης 53×11 δεν προκαλεί αυτοκαταστροφή ή έκρηξη των γονάτων 17 και 18 ετών .

Ο κανονισμός 2.2.023 της UCI δηλώνει επί του παρόντος: «Κατά τη διάρκεια των αγώνων νεανίδων ανδρών και γυναικών, η μέγιστη επιτρεπόμενη σχέση μετάδοσης είναι αυτή που δίνει μια διανυόμενη απόσταση ανά περιστροφή πεντάλ 7,93 μέτρων». Για τους περισσότερους Juniors αυτό σήμαινε πάντα έναν δακτύλιο αλυσίδας 52 μπροστά σε συνδυασμό με έναν οδοντωτό τροχό 14 στο πίσω μέρος. Ωστόσο, οι αναβάτες του πρόσφατου Junior Paris-Roubaix είναι γνωστό ότι μείωσαν την σχέση μετάδοσης για να τοποθετήσουν πολύ μεγαλύτερα ελαστικά για την Hell of the North.

Πιστεύεται ότι ο περιορισμός της ταχύτητας εισήχθη για πρώτη φορά για να προστατεύσει τα γόνατα του αναβάτη κάτω των 18 ετών, τα οποία προφανώς θεωρήθηκαν πολύ εύθραυστα και δεν είχαν αναπτυχθεί για να διατηρήσουν τις δυνάμεις δυνατές με μεγαλύτερη σχέση μετάδοσης 53×11 ή παρόμοιου μεγέθους.

Έχω ακούσει άλλους να προτείνουν ότι ο κανόνας εισήχθη σε μια προσπάθεια να μειωθούν οι ταχύτητες των νεανικών αγώνων, πιθανώς επειδή οι εγκέφαλοι κάτω των 18 ετών θεωρήθηκαν πολύ ανώριμοι για να ταξιδέψουν με ταχύτητα άνω των 51 χλμ/ώρα.

Και οι δύο εξηγήσεις φαίνονται εξίσου αδύναμες, δεδομένου ότι οι juniors μπορούσαν ακόμα να κάνουν πετάλι στις 50 σ.α.λ. στις πιο απότομες αναβάσεις με τη μικρότερη ταχύτητα ή με ελεύθερο τροχό με οποιαδήποτε ταχύτητα στις υψηλότερες ταχύτητες τους σε κατηφόρα.

Ανεξάρτητα από το αρχικό κίνητρο, φαίνεται ότι οι σύγχρονες τάσεις και η παντελής έλλειψη διαθεσιμότητας «junior blocks» επέβαλαν την αλλαγή του κανόνα, που δημοσιεύτηκε αθόρυβα στον ιστότοπο της UCI σήμερα.

Η εύρεση μιας κασέτας 11 ταχυτήτων με ένα μικρότερο γρανάζι 14 δοντιών ήταν ήδη δύσκολη, αλλά η εύρεση μιας έκδοσης 12 ταχυτήτων είναι φαινομενικά αδύνατη. Επιπλέον, με τους τρεις μεγάλους κατασκευαστές να έχουν πλέον 12 ταχύτητες για τις δύο κορυφαίες βαθμίδες των προσφορών των groupset τους και σχεδόν μηδενική συμβατότητα προς τα πίσω, η εύρεση μιας νόμιμης ρύθμισης για αγώνες junior γινόταν όλο και πιο προβληματική.

Η κατάργηση των περιορισμών των ταχυτήτων σημαίνει ότι η εύρεση μιας κασέτας junior δεν αποτελεί πλέον ζήτημα. Από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους, οι juniors είναι ακριβώς όπως οι υπόλοιποι από εμάς, δεν μπορούν να βρουν ή να αντέξουν οικονομικά μια κασέτα 12 ταχυτήτων πουθενά.

Νέα θέση χρονομέτρησης 

Άλλοι κανόνες που ενημερώθηκαν σήμερα περιλαμβάνουν αυτούς που διέπουν τις θέσεις χρονομέτρησης και φαίνεται ότι η UCI άκουσε τις ανησυχίες των αναβατών. Η UCI ενημέρωσε την παλιά διατύπωση που υπαγορεύει «η απόσταση μεταξύ της κάθετης γραμμής που διέρχεται από τον άξονα του κάτω βραχίονα και του άκρου του τιμονιού δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 75 cm», αυξάνοντας και περιπλέκοντας περαιτέρω τον κανόνα με μια κίνηση.

Προηγουμένως, το UCI είχε ένα υπεραπλουστευμένο όριο ύψους 190 εκατοστών, με τους αναβάτες με μέγεθος μικρότερο από 190 εκατοστά να περιορίζονταν στο όριο των 75 εκατοστών και οι αναβάτες πάνω από αυτόν τον μαγικό αριθμό επιτρεπόταν να υποβάλουν αίτηση για μορφολογική εξαίρεση για αύξηση των επεκτάσεων στα 80 εκατοστά.

 Ο κανόνας τιμωρούσε άδικα τους αναβάτες όσο πλησίαζαν στο κατώφλι των 190 εκατοστών χωρίς να το περάσουν και οι φήμες υποδηλώνουν ότι ο κανόνας καταχράστηκε από πολλούς κοντά, αλλά όχι αρκετά με ύψος 190 εκατοστών.

Τώρα η UCI έχει δημιουργήσει, προς τιμήν της, τρεις βραχίονες ύψους, κάτω από 180 cm, 180-190 cm και πάνω από 190 cm. Και οι τρεις κατηγορίες θα έχουν πλήρη έκταση 80 cm από το κάτω στήριγμα μέχρι το άκρο του τιμονιού, με το στήριγμα των 180-190 cm να παίρνει άλλα 3 cm για παιχνίδι και τους ψηλότερους αναβάτες άνω των 190 cm να επιτρέπεται να εκτείνονται μέχρι τα 85 cm.

Επιπλέον, οι νέοι κανόνες ορίζουν πλέον διακριτά όρια μέγιστης διαφοράς ύψους από το κέντρο της στήριξης του αντιβραχίου έως το υψηλότερο ή το χαμηλότερο σημείο των επεκτάσεων αεροσκαφών για κάθε κατηγορία ύψους. 

Η κατηγορία κάτω των 180 cm κολλάει με το τρέχον όριο διαφοράς ύψους 10 cm, ενώ η κατηγορία 180-190 μπορεί τώρα να φτάσει στα 12 cm. Οι ψηλότεροι αναβάτες έχουν διαφορά ύψους 14 cm.

Το κατάλαβες? Σίγουρα?  Καλός!

Είναι ενδιαφέρον ότι η UCI αφαίρεσε τώρα το "αγκώνα" από τους κανονισμούς του, αντικαθιστώντας το με τη φράση "υποστήριξη αντιβραχίων", πιθανώς για να αντικατοπτρίζει καλύτερα πού ακουμπούν τώρα οι περισσότεροι αναβάτες τα χέρια τους. 

Είναι μια ενδιαφέρουσα αλλαγή, έστω και μόνο επειδή η παλιά διατύπωση θα μπορούσε εύκολα να είχε θέσει εκτός νόμου πολλές θέσεις χρονομέτρησης και επεκτάσεις αεροσκαφών τις τελευταίες σεζόν, αν η UCI είχε αποφασίσει να τηρήσει αυστηρά τη διατύπωση των κανονισμών.

Αυτές οι ενημερώσεις είναι πιθανό να γίνουν δεκτές από τους περισσότερους αναβάτες, καθώς όλοι έχουν λίγο περισσότερη επέκταση για να παίξουν. Οι κανόνες τώρα αντικατοπτρίζουν καλύτερα τους πολύ διαφορετικού μεγέθους αναβάτες που αγωνίζονται στο pro peloton. 

Τούτου λεχθέντος, οποιοσδήποτε με υπάρχον ρεκόρ ωρών μπορεί να μην είναι πολύ ευχαριστημένος με την επιπλέον ευελιξία στις θέσεις αεροσκαφών και οι αναβάτες στην κατηγορία 190+ cm πρέπει να υποβάλουν αίτηση βεβαίωσης ύψους αναβάτη που διατίθεται από τον ιστότοπο της UCI.

Μέχρι εδώ καλά. Αλλά περιμένετε, υπάρχουν περισσότερα.

Κανένας από αυτούς τους νέους κανόνες δεν ισχύει εκτός εάν ο αναβάτης αναφέρει το ύψος του στον επίτροπο στον έλεγχο ποδηλάτου πριν από τον αγώνα. Το παλιό κάτω στήριγμα 75 cm στο άκρο του τιμονιού και 10 cm διαφορά ύψους από το στήριγμα του αντιβραχίου έως το άκρο επέκτασης αναφέρονται τώρα ως μετρήσεις «προεπιλεγμένη οριζόντια απόσταση» και «προεπιλεγμένη κατακόρυφη απόσταση» που θα εφαρμοστούν από τους επιτρόπους που διενεργούν ελέγχους ποδηλάτων, εκτός εάν ενημερωθούν σε διαφορετική περίπτωση.

Βρείτε όλα τα απαραίτητα αξεσουάρ, το καλύτερο service αλλά και τις σωστές συμβουλές για το ποδήλατο σας στο κατάστημα μας!

Στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα orthopetalia.gr μπορείτε να βρείτε μια μεγάλη ποικιλία από ποδήλατα ΒΜΧCyclocrossFat bikeMTBΗλεκτρικάΔρόμουTrekkingTrack-ΠίσταςΠαιδικό ποδήλατοΣπαστόΧρονομέτρου-ΤριάθλουΤρίκυκλο καθώς και μια μεγάλη ποικιλία από αξεσουάρ ποδηλάτου και ανταλλακτικά ποδηλάτου.

Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με το τηλεφωνικό μας κέντρο και να ζητήσετε πληροφορίες σχετικά με κάποιο προϊόν ή ακόμα και να σας προτείνουμε εμείς κάποιο κατάλληλο για την χρήση που το επιθυμείτε! Είμαστε στη διάθεση σας και θα χαρούμε πραγματικά να σας εξυπηρετήσουμε και να σας φέρουμε πιο κοντά στο κόσμο της ποδηλασίας!

Δείτε περισσότερες χρήσιμες συμβουλές απο τους ειδικούς στο ποδήλατο: